Vanliga frågor och svar/FAQ

Nedan finner du vanliga frågor och svar kring vår uthyrning. Vi har samlat de mest återkommande frågorna och vi uppdaterar efter hand. Hittar du inte svar på just din fråga så tveka inte att höra av dig.

Vi finns tillgängliga via den kontaktväg du föredrar, sms, mail, eller telefon.

Här hittar du våra maskiner»

Hur bokar jag en maskin?

Välj maskin, fyll i dina uppgifter och önskad hyresperiod i kalendern.
Det går givetvis lika bra att ringa eller maila din bokning.
Privatpersoner betalar med Swish
, Faktura för företagare efter godkänd ansökan.

Vilka öppettider har ni?

Vi har ingen drop-in, istället kan du välja att boka en tid för att hämta din maskin. Detta för att alla ska få möjlighet att få en genomgång av maskinen och få svar på eventuella frågor. (Gäller efter vi har bekräftat din bokning)

Var finns ni?

Hörby, Filaregatan 3 (i samma lokal som Fremst). Ingen drop-in, det är endast tidsbokning som gäller. Är det bråttom? Ring/maila oss så brukar vi kunna ordna det.

Jag är osäker på vilken maskin jag ska använda?

Vi finns med dig hela vägen för rätt val av maskin och tillbehör. Vi ser till att du får de bästa förutsättningarna för ett professionellt slutresultat. Ring eller maila oss så hjälper vi dig. Det går också bra att fråga vid utlämningen av maskinen, vi är måna om din säkerhet, våra maskiner och att ditt projekt ska bli så bra det bara går. 

Går det att få maskinen levererad?

Vi erbjuder fasta priser på utkörning och hämtning av våra maskiner. Pris beror på vilken sorts maskin du väljer att hyra och var du befinner dig. Hör av dig så kollar vi på en lösning som passar just dig. 

Jag bor längre bort än 30 km, kan jag fortfarande hyra?

Självklart! Antingen avtalar vi en fast fraktkostnad till din adress eller så kan vi komma överens om en plats att mötas på i mitten för att hålla nere din kostnad. 

Hur hanteras mina personuppgifter?

För att kunna hyra maskiner hos oss behöver vi de uppgifter som krävs för att fastställa ett giltigt hyreskontrakt mellan hyrestagare och uthyrare. Personuppgifterna hanteras enligt Dataskyddsförordning (GDPR).

Efter returnerad maskin och avslutat hyreskontrakt kan du välja om vi ska ta bort dina uppgifter ifrån vårt affärssystem eller inte. Det skall bekräftas skriftligt.

Vad händer om jag behöver avboka?

Avbokar du senast 24 timmar innan hyresstart återfås hela hyresbeloppet. Vid avbokning inom 24 timmar debiteras hela hyresbeloppet.